- Respektování se ve vztazích, principy partnerství – kursy Respektovat a být respektován pro učitele i rodiče
- Třída různě starých dětí – postupně 1. – 5. ročník, v případě většího počtu dětí rozdělení na principu starší a mladší společně
- Principy výuky – Montessori pedagogika a projektové vyučování – učení v souvislostech, hledání různých přístupů k problému, aktivizující metody výuky (např. kritické myšlení)
- Individuální přístup k dítěti (Montessori práce s didaktickými materiály, širší nabídka činností, několik úrovní náročnosti zpracovaní, respektování vlastního tempa a různých cest k řešení, respektování potřeb dítěte ....)
- Průběžné individuální hodnocení a sebehodnocení, portfolia, popisná zpětná vazba, slovní hodnocení, schůzky ve třech.
- Rozvoj zodpovědnosti a samostatnosti dítěte – plánování učiva, přijímání přirozených a logických důsledků za své jednání, posilování vnitřní motivace (podnětné prostředí, výběr smysluplné činnosti).
- Otevřená komunikace a sdílení
- Hodně pohybu o přestávkách, výuka bez nutnosti sedět v lavicích
- Soulad mezi rodinou a školou
- Ohleduplné chování k životnímu prostředí (třídění odpadu, ekologický úklid, environmentální výchova)
- Neomezený přístup rodičů do výuky